24/12/09

Verset de Nadal


Quan jo n'era petitet
recitava sempre un vers;

dret, damunt el tamboret,

llegia sense papers.

A taula encara dinaven

mentre deia
fum, fum, fum;
ells bevien i fumaven,

jo, cantava per costum.

Em miraven, com dos nines,

les àvies que van ser aquí;

jo els escric, trinxat a tires,

per dir-lis que són amb mi.

A l'escola m'ensenyaven

al nen Jesuset lloar,

però a cap lloc mai m'explicaven

l'ofici de recitar.

Així doncs, passats els anys,
ha fugit l'estel fugaç;
no sé dir ja ni bobanys,

sols ser plorar amb antifaç.
I a la taula de Nadal

som tot just tres i no res;

però vinguts del Penedès,
regressats del seu final,

crido el seu retorn astral

per escriure'ls-hi aquest vers.

1 comentari:

Adalaisa ha dit...

Està molt bé el verset de Nadal. I el de la foto és una monada!! Imagino q ets tu! Molt maco,nen, com sempre. No deixis mai d'escriure.