12/9/10


Estimat lector/a que llegeixes aquestes ratlles,

Tant si estàs davant una pantalla amb el teclat recolzat sobre una taula plena de papers, bolígrafs, sucs de pinya acabats i horaris de rodalies renfe com si estàs llegint aquestes paraules a través d'una pantalla d'ordinador portàtil -d'aquelles que si les mous es veu més clara o més fosca la pantalla- des de qualsevol indret recòndit com pugui ser un vagó de l'AVE camí de Madrid, el sofà d'una casa ocupada o una taula del Bar Poliesportiu on t'han xivat la contrasenya del wifi, m'agradaria dirigir-me a tu de forma directa, com en una conversa, mudant la segona persona que en forma de mirall sempre parla dins aquest bloc per parlar-te, avui, cara a cara. De fet, com descobriràs al final d'aquest text, això no és res més que palla i més palla per tal de fer possible un joc, un experiment, un repte; però d'això en parlarem després. No m'agradaria tenir amb tu una conversa banal i avorrida com les que es tenen als ascensors, així que no et preguntaré què tal tot ni t'afirmaré, estranyat, que quin temps més estrany que fa, eh? No. Si llegeixes això, ara que ja caminem més o menys per la desena línia del text, voldrà dir que tu i jo podem parlar de moltíssimes més coses, que més enllà de llegir això avui, tu, possiblement, siguis un lector freqüent d'aquest cub tancat deixat anar de la mà de Déu dins la xarxa anomenat Encefalograma en vers; potser pots començar a intuir de què tracta el repte, però per no ser del tot explícit encara, deixa'm seguir dien-te que jo també penso que el fet d'haver crescut al mateix temps que durant el gran
boom de la blogosfera ha fet possible que milions de persones que en un altre període de la història no haguessin escrit mai ara ho facin, i malgrat el Sr. Blogspot doni corda a cretins i babaus com jo que creiem que som algú pel sol fet de tenir un redactat correcte, jo vull agrair-te que tu, des de la figura de lector/a, t'endinsis en l'art de llegir asseien-te davant d'una pantalla com aquesta, amb un fons negre i lletres blanques com les estrelles al cel en una nit d'estiu.

Ara que ja has llegit tot el primer paràgraf em veig amb la capacitat d'afirmar que no ets un d'aquells lectors/es que es limiten a llegir les primeres línies d'un text, i per tant, entre nosaltres -gairebé com un secret- et demano que contribueixis en aquest experiment amb un gest que em faria més il.lusió que cap altra cosa; t'explico, jo no sóc gaire de regals, de fet, per aniversaris, reis o nadal mai en demano de forma expressa, però si avui em preguntessin quin regal m'agradaria tenir, jo respondria que m'encataria que aquelles persones que de tant en tant reserveu cinc minuts de la vostra vida a voltar per aquí, és a dir, als qui sovint feu bategar el vostre cor amb un encefalograma en vers, em regalessin vint-i-dos comentaris, és a dir, un comentari cada una, i m'hi escriguessin allò que els donés la gana escriure, ni que fos senzillament un "Hola, passava per aquí!"

Ara ja puc callar; el vostre comentari serà una espelma de llum que no voldré apagar.

17 comentaris:

Clara ha dit...

Potser no té massa sentit ni importància, però sóc una d'aquestes persones que dedico cinc minuts del meu dia a dia a llegir-te.

Dir-te què m'agrada..? Em sembla que és evident; com escrius!!!


Moltes felicitats!

Montse ha dit...

Sempre que puc hi dono un cop d'ull, però no ser per quina raó sempre començo i acabo de llegir tot allò que hi escrius...perquè com escrius és excepcional i sempre arribes a transmetre tot allò que vols.
Enhorabona i gràcies per deleitar-nos amb tots els teus escrits dia rere dia.

Altre cop, per molts anys!!
Un petonàs,

d'una ruca

Irene S.G. ha dit...

Crec que porto més de tres quarts d'hora donant-li voltes al cap perquè no sé què escriure’t però bé, aquí em tens, deixant la meva petjada en les teves paraules.

Jo també sóc una d’aquelles que dedica cinc minuts a llegir-te i a pensar-hi sobre el que escrius. També sóc una d’aquelles que es fascina, com tu, de les coses meravelloses que la Terra ha parit... i una d’elles ets tu i les teves paraules...

Gràcies Roig per molts dels escrits que has fet néixer de ben endins teu perquè, tot i que em faci molta vergonya escriure quelcom i deixar-hi rastre aquí dins, vull que sàpigues que més d’un cop m’has donat la solució a un problema i, saps com? Amb tant sols unes paraules sentides.

Gràcies (de tot cor i de debò que gràcies),
Per molts anys!
Sigues molt feliç (sempre).

Miquel Sureda i Jaén ha dit...

Dir-te que escrius d'una manera correcte i molt eficaç, arribant al punt de expressar totes aquelles sensacions i alabar-te per aquí i per allà, no va amb mi. Me sap greu. Ho hauràs de seguir fent si és que em vols fascinar. Fent camí i narrant tot allò, per petita que sigui la cosa, i sempre envoltat d'amics. He de dir-te que fa molt que no sé res de tu, cosa que em posa de molt mala llet. Sovint, només quan la curiositat em fa prémer el botó del portàtil i arribar fins a la teva... com és diu, llibreta d'anotacions?, és quan hi faig una ullada a tot el que escrius. I mira, què vols que et digui; trob que ja hi he escrit massa, al teu blog.

Un "conegut" des dels penyals de l'"illa de la calma".

Anònim ha dit...

Hola!

Anònim ha dit...

Una més,des de 80 metres, moltes felicitats..!

Adriana Archs ha dit...

Bé Roig, per començar, tot i que no sigui de les que pensa que s'ha de deixar constància de tot el que es fa, per a mi és un plaer poder escriure-hi alguna cosa per primer cop.
Com bé saps, encara que el teu blog tingui un aire més aviat de buidatge personal, opino que és necessari exterioritzar allò que et commou, allò que ens incita a desplaçar-nos de tot allò corrent. Trobo que un dels privilegis que té aquest blog és precisament aquest, el de posar sobre la taula dilemes atractius, per molt que siguin quotidians o personals.
Em semblaria hipòcrita elogiar-te més,o donar-te les gràcies, o felicitar-te (això ja t'ho dic quan ho penso).
Ah! i m'ha semblat molt graciós el: "malgrat el Sr. Blogspot doni corda a cretins i babaus com jo que creiem que som algú pel sol fet de tenir un redactat correcte". Sàpigues que és necessari creure's algú, ni que sigui només per questions com aquestes.
Res més...! (perdona'm per l'extensió, no sé escurçar el meu discurs)
Estimat Roig, bona sort!

paula ha dit...

tu i jo som diferents (oposats m'atreviria a dir) i crec que llegir-te m'ajuda a entendre millor aquesta manera de veure el món que tens.

per molts dies de llegir-nos! per molts anys, pep...

adm ha dit...

M'agrada llegir-te. I em continuarà agradant a Londres. No penso disseccionar el perqué, només ho escric aquí, que és una mica com pensar en veu alta encara que no t'escolti gaire gent.

Anna Caterina Fuster ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anna Caterina Fuster ha dit...

Hola...
Bé Pip, no sé ben bé què dir-te, acabo de veure "the wall" del Pink Floyd i tinc el cap mig trastornat, però malgrat això i malgrat les meves pestanyes es deixin portar per la força de la son, necessitava escriure't quatre línies i deu més entre unes i altres. Espero que aquestes deu que resideixen ofegades entre les línies físiques i uniformes que queden patents però que el radar del sentiment no detecta, omplin de sobres aquests 13 comentaris que queden i una mica més. Atent a la mica!

No sé sumar. Ho he ajuntat tot. Detesto l’exactitud de les matemàtiques.
Un petó, valent!

Francesc ha dit...

ei Pep, com sempre un plaer llegir-te!!!

Francesc ha dit...

ei Pep, com sempre un plaer llegir-te!!!

Godlana ha dit...

Mhh... enhorabona, ens fas vibrar, eh?? ajajjajaj
1 abraçada:)

Albatros ha dit...

La casualitat m'ha portat aquí i la meva consciència, després de llegir aquest text, m'ha fet ser delatora. És cert que, de tant en tant, llegeixo el que escrius aquí. No tot el que hi escrius m'agrada, però m'agrada que hi escriguis per poder comprovar que segueixes escrivint. Jo fa temps que no ho faig, fins i tot penso que el millor seria que mai ho tornés a fer.

Un petó, Pep. I felicitats!

Anna Saus ha dit...

Hi ha uns ciris que bufes i bufes i tornes a bufar i no s'apaguen! Aleshores te n'adones que el teu somriure de sorpresa no és res comparat amb les rialles dels teus amics. Les galtes se t'encenen, però tu has d'apagar-les!

Anna Saus ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.